پنجشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۸۵

برخورد با بدحجابی

برخورد با بدحجابی از اول اردیبهشت
نماینده اصفهان در مجلس هفتم گفت : در جامعه ایرانی به حد کافی در مورد دلایل حجاب و حدود آن صحبت شده است لذا دولت باید از این پس با متخلفان برخورد حقوقی کرده و تکلیفشان را روشن کند . محمد حسین استکی افزود : متاسفانه بدحجابی در جامعه ایران هر روز در حال گسترش است و برخورد جدی و منظقی نیز در این زمینه وجود ندارد . وی ادامه داد : حدود حجاب در قانون برای مردان و زنان ایرانی کاملا مشخص شده است ولی اینکه چرا با متخلفان در این زمینه برخورد نمی شود ، قاعدتا به مشکلات اجرائی این قانون توسط متولیان این بحث بر می گردد . استکی اضافه کرد : در همین راستا برخی از این مسئله سو استفاده و متاسفانه هر روز مسئله بدحجابی را در جامعه ایران حادتر می کنند ، لذا تقاضا داریم توسط ریاست جمهوری و وزارت کشور عاملان اجرایی بحث کنترل حجاب بر مبنای قوانین و حدود مشخص شده برای حجاب این اصول را در جامعه پیاده سازی کنند و اجازه ندهید که برخی از این موضوع سوءاستفاده کنند . نماینده اصفهان ، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مربوط به بحث حجاب در نهادهای نظیر صدا و سیما گفت : البته نیروی انتظامی و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر نیز به نظر می رسد آن طور که باید و شاید به دلیل برخی ملاحظات خاص با بدحجابان برخورد نمی کنند .
عضو کمیسیون اکثریت مجلس :
برخورد جدی دولت برای بحث بدحجابی ضروری است
وی ادامه داد : البته دیدگاه های نیز وجود دارد که بر این باورند که صرفا برخورد کارساز نیست ، منتهی جامعه ما به هر حال یک سری محدودیت های برای شهروندان آن تعیین کرده است و آنها نیز ملزم به رعایت این اصول هستند .
استکی ادامه داد : لازم است تمام متولیان بحث حجاب برای کنترل پدیده بد حجابی در جامعه یک نظر واحد داشته باشند و بر مبناي آن چارچوب اجرايي برخورد با اين موارد و كساني كه در اين مسائل به حقوق ديگران تجاوز مي كنند ، تكليف شان را روشن كنند.وي با تاكيد بر لزوم برخورد جدي دولت براي اتخاذ سياست هاي مديرانه براي كنترل بحث بدحجابي در جامعه گفت : دولت حداقل بايد از كارمندان خود شروع كند زيرا متاسفانه در حال حاضر در بسياري از ادرات شاهديم كه قوانين و مقررات حجاب كه از اوايل انقلاب وضع شده بود ، مورد بي توجهي قرار و برخورد كندي با ان صورت مي گيرد و دولت بايد برخورد سريع و قاطعي در مورد بحث كم توجهي به حجاب مناسب در بين زنان و مردان كارمند دولت داشته باشد .
اين نماينده مجلس ادامه داد : متاسفانه در سطح جامعه نيز افرادي هستند كه قصد دهن كجي به قوانين را دارند و ارشاد و صحبت بر روي اينها تأثيري ندارد و نمي توان منتظر بود كه از روش مذاكره انها خود را ملزم به رعايت اصول كنند .
موج تازه مبارزه با بدحجابي
رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران از وضعيت پوشش عمومي در شهر انتتقاد كرد و گفت : متاسفانه با شروع فصل گرما شاهد اين هستيم كه خطوط قرمز رعايت نمي شود و صحنه هاي را مشاهده مي كنيم كه در هيچ معيار و چهار چوبي نمي گنجد . نادر شريعتمداري با تاكيد بر اين كه به هيچ وجه برخورد افراطي كه در گذشته با چنين مسايلي صورت مي گرفت تاييد نمي شود گفت : مخالف بازگشت به چنين روش هاي هستيم اما در حال حاضر نيز به نظر مي رسد كه مسولان انتظامي دچار انفعال خيلي جدي شده اند و نه تذكري مي دهند و نه چار چوبي را مشخص مي كنند ، بلكه همه چيز به حال خود رها شده و اين واقعا يك جفاست .
مقابله با بدحجابي از اول ارديبهشت
فرمانده انتظامي تهران برزگ اعلام كرد : از ابتداي ارديبهشت ماه با زنان بدحجاب كه به حقوق شهروندان تعرض كنند برخورد قانوني صورت مي گيرد. سردار طلايي افزود : متاسفانه شاهديم كه برخي زنان با تجاوز به حقوق ديگران اقدام به پوشش هاي نامناسب و زننده و حتي در برخي موارد كشف حجاب كرده اند . وي خاطر نشان كرد : در اين برنامه ريزي با كساني كه به نوعي آسيب به شأن و شخصيت جوانان مي زنند و منشأ ناهنجاري هاي هستند نيز برخورد مي شود .
به نقل از هفته نامه امید جوان

هیچ نظری موجود نیست: